dimarts, 10 de maig de 2011

CARTA OBERTA ALS I LES DELEGADES DE L'ENSENYAMENT PÚBLIC


Què podeu fer els delegats i delegades d'ensenyament de Catalunya amb les vostres hores d'alliberament? PENSAR.......

El que segueix va ser pensat i escrit en una estoneta el diumenge 1 de maig mentre esmorzàvem, en comptes d'anar a la mani tot i que hem militat en una organització sindical(o dues), una pila d'anys (ara ja no).

Volem fer palesa la nostra indignació i cabreig per les retallades del Departament d'Ensenyament (posats a retallar ho podrien haver fet de la moqueta del despatx de la Consellera) i la tèbia resposta dels delegats i delegades sindicals inclosa l'absurda tancada de 7 hores.

És per això que estimats/des companyes dels sindicats de la mesa de negociació que, des de la “puta base”, volem donar-vos algunes idees:

1a- Si el Departament us convoca per a una reunió informativa i ½ hora després tenen convocada una roda de premsa, és evident que no s'ha d'anar a aquesta reunió o que heu de descol·locar a l'Administració:


 Opció A- Ja que aneu a on aneu, caldrà que us adequeu al context i us poseu un nas vermell.


Opció B – Anar directament a la roda de premsa, on potser us deixen fer alguna pregunta.

Opció B- Enviar a negociar interins/es, substituts/es, terços de jornada...tots/es menors de 30 anys.

2a- Reunir els delegats i delegades de cada Junta de Personal i fer una pluja d'idees sobre possibles accions per aturar el Departament i la seva destrucció sistemàtica de l'ensenyament públic. El delegat/da sindical amb hores d'alliberació que no tingui + de 3 idees interessants que deixi el lloc a algú altre amb més neurones.
A tall d'exemple aquí van algunes idees:

1- Bloquejar la web del Departament amb cartes protestant per les retallades.

2- Accions sistemàtiques i puntuals una vegada a la setmana amb xiulets i timbals davant de les escoles i instituts demanant targeta vermella per a la Consellera.

3- Deixar de pagar la llum, l'aigua, el gas i el telèfon fins que el Departament no augmenti les partides econòmiques dels instituts i si això sembla massa radical, demanar la jornada intensiva per rebaixar les despeses.

4-Innundar la premsa de cartes al director. Només a una per delgat/da ja en serien un munt.

5- No contestar cap carta, ni requeriment del Departament. De fet se'l pot posar com a correu brosa i així ni ens enterem del que volen.

6- Negar-nos a donar notes de final de curs a l'alumnat. Ningú es podria matricular per al nou curs.

7- Dimissió generalitzada dels directors/res i càrrecs directius.

8- Exigir que no es doni ni un € més a la privada.

9- Fer veritables tancades als centres educatius amb el professorat, l'alumnat, les famíles i el personal del PAS.




Qualsevol d'aquestes propostes o idees poden ser valorades, modificades, rebutjades i/o adoptades per tots i totes els integrants de la “puta base”.
En cas que sigui algun membre dels sindicats qui se n'apropiï volem una compensació econòmica o en espècies (tot menys hores sindicals). Tal com defensen els “innombrables” de l'SGAES si el Tedi Bautista s'ha fet d'or, nosaltres volem, si més no, recuperar part de la retallada del sou a que ens ha sotmés l'Administració i cobrar per la feina que no està fent, qui sí que la cobra. I com que és de justícia també ho demanem per a tothom que pensi i actui. The game is over!!!!!
Val .... ja, sabem que és complicat però si ho penseu … és absolutament just.
Seguint per aquest camí i posades a reclamar, volem un edifici de 9 plantes a la Via Laietana o a la Rambla del Raval, assegurem que el compartirem amb tothom que hagi tingut bones idees, (Exceptuant-ne a “Ratxola” i el Cuní que menyspreen el professorat )

Per acabar proposem que cada delegat i delegada sindical faci alguns deures que concretem a continuació:

Matemàtiques
Utilitzant la proporcionalitat inversa, respondre amb un mínim de 500 paraules a la següent qüestió:
Com es pot explicar que si cada vegada vota menys gent hi hagi més representants sindicals?

Socials
Respondre des del punt de vista sindical a les següents preguntes amb un mínim de 200 paraules per resposta:
Qui som?
D'on venim?
Cap a on anem?

Llengua:
Escriure com a mínim 20 raons, dirigides al 70% de professorat que no ha votat o que ho ha fet en blanc, sobre la conveniència de no abstenir-se o de canviar el seu vot blanc pel vot a una de les opcions que es presentaven.

I com que també som assertives i sabem posar-nos en el lloc dels altres proposem de fer una col.lecta perquè els i les components de la Mesa de negociació aneu a un curset per a la millora de la vostra autoestima, després de tants anys de frustació negociadora (n'hi ha que hi sou des de l'any 1988), ho deveu necessitar... (per cert, no hauria de ser una feina amb caducitat?)
En cas que no fos aquest el problema us caldrà assistir a un curset de bricolatge (que també us pagarem) per tal d'aprendre que si vols penjar un quadre i no te'n surt has de canviar alguna cosa: la broca, la paret, el taco o fins i tot el quadre.

Ja ho diu l'Einstein: Si busques resultats diferents, no facis sempre el mateix.




1 comentari:

Et convidem a deixar la teva opinió